دفینه شتر نشسته کجاست
دسته‌بندی نشده

دفینه شتر نشسته کجاست

این نماد در ایران بسیار رایج است و یکی از مهمترین نمادهای تدفین است. نماد شتر در گنج یاب با توجه به دوره باستان شناسی تعابیر مختلفی دارد. اندازه بزرگ مجسمه شتر نشان از مسیر کاروانی و وجود کاروانسرا است و علامت شتر معمولاً نشانگر وجود آرامگاه است.

آنچه در این مقاله می خوانید

گزینه های انتخابی دیگر

نماد شتر به طور کلی برای سه منظور استفاده می شود: دفینه شتر نشسته کجاست ؟

  • نماد گنج
  • علامتی برای عبور کاروان
  • استفاده زینتی

در هر صورت شتر به هر شکل و در هر ناحیه ای نشان از وجود گنج در آن منطقه دارد. علامت شتر در گنج یابی معمولاً یک صندوق طلا یا یک خمره است. علامت شتر معمولاً شما را به علامت بعدی راهنمایی می کند و معمولاً در جهت دید شتر به فاصله 35 تا 45 متری هدایت می شود تا به نماد بعدی که اغلب در یک اتاق قرار دارد برسید.

نشانه ای از یک شتر در شکار گنج – دفینه شتر نشسته کجاست

گنج شتر

علامت شتر دونده یعنی جلوتر است. شتر ایستاده به معنای گنج است و اگر شتر بار داشته باشد باید گنجی در آن نزدیکی باشد. شتر نماد گنج یا اشیاء با ارزش خاص است، معمولاً 50 یا 65 صفحه جلوتر، این علامت دوم است. اگر شتر نشسته باشد، گنج زیر صخره یا داخل غار است. اگر شتر در غار باشد گنج در غار است. اگر در پشت چند شتر باشد و شتر آخر نشسته باشد دفن او پشت شتر آخر است.

اگر سر شتر پایین باشد، دافنه جلوی شتر است. جمجمه شتر می تواند یک تپه خاکی یا یک تپه سنگی بسیار کوچک را نشان دهد. اگر یک بیوه داشته باشد تپه ای در مقابل اوست و اگر دو بیوه داشته باشد دو تپه کوچک است که یکی صحیح و دیگری گمراه شده است.

علامت شتر مانند بیشتر نمادهای حیوانات آخرین علامت در گنج یاب نیست و باید به دنبال چشمان شتر (و گاهی اوقات بسیار کم به سمت دم) برای نشانه های دیگر مانند شیارها، صلیب ها یا مارهای مارپیچ بگردید. ). برای شتر نشسته فاصله کمتر از 20 گز و برای شتر متحرک 100 گز در نظر بگیرید و به دنبال علامت بعدی باشید.

 

نشانه شتر در سنگ کنده شده

 

اگر در گنج یابی روی سنگ علامت شتر کنده شود، نشانه وجود مجسمه شتر در داخل مقبره یا غار (یا نشانه حیوان در داخل تونل یا غارس. علامت اخیر) و پس از آن است. با ورود به اتاق، شتر نشسته (یا مشابه) با نماد حیوانی روبرو خواهید شد، معمولاً افعی، زیر گردن یا دم درب اتاق یا سلول کوچکی است، زیر مجسمه شتر اصلی، محل دفن زیر شتر اصلی است، اما چند متر قبل از ورود مجسمه شتر به کلبه یا اتاق تدفین، ویژگی خاص آن سنگ تراشیده شده ای است که نیمی از آن در زمین قرار می گیرد، اما می تواند حرکت کند.

دفینه شتر نشسته کجاست

 

اگر مجسمه شتر نشسته نباشد و فقط بدن و سرش وجود داشته باشد، برای همان شتر در زیر صخره محل دفن است با این تفاوت که از بالا جای خود را به کاوش می دهد. اگر شتر ایستاده و در حال حرکت باشد (یعنی پاهای جلویی آن در یک خط قرار نگیرند، یکی در مقابل دیگری، پاهای عقبی در یک جهت نباشند، پس شتر ایستاده در نظر گرفته شود) نشان دهنده فاصله است و محل مورد نظر حدود 100 یارد است و باید به سمت چشم شتر حرکت کنید تا به تلی از خاک یا سنگ برسید با یک سر مهر و موم شده روبرو خواهید شد.

 

نشانه شتر پست سر هم دفینه شتر نشسته کجاست

 

اگر چند شتر پشت سر هم هستند (به شرطی که مسیر کاروانی قدیمی یا مسیر مالرو وجود نداشته باشد)، به شعاع دو متر دور آخرین شتر بچرخید. در غیر این صورت جایگاه اول شتر را در نظر بگیرید و برای آن راهنمایی بسازید.

اگر تابلوی شتر به دنبال گنج ایستاده و در مقابل شما نگاه می کند، در فاصله کمتر از 25 متر به دنبال دربی باشید که بیشتر آن به سمت زمین و در نهایت به مجسمه شتر می رود. باید به کاوش در داخل سلول یا اتاقی که به آن می رسید ادامه دهید، دیوارهایی وجود دارد، مطمئن شوید که با یک چکش پلاستیکی به سمت مجسمه بروید. در دروازه حتما تابلویی پیدا می کنید، اگر شتر عمامه بر سر دارد و حرکت می کند، صد گز دیگر را در نظر بگیرید تا تابلوی دیگری پیدا کنید. با این حال خود را به جای جسد قرار دهید تا بهترین مکان را برای دفن پیدا کنید.

کلمه کلیدی : دفینه شتر نشسته کجاست

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نوزده =

Verified by MonsterInsights