گنجیاب
فلزیاب

گنجیاب و نحوه عملکرد گنجیاب

گنجیاب و نکات مهم در خرید گنجیاب

 

خرید فلزیاب می تواند یک کار طاقت فرسا و دلهره آور باشد زیرا مارک ها و گزینه های زیادی وجود دارد، در میان عوامل دیگری که باید در نظر گرفت. هدف این راهنما آموزش اصول اولیه گنجیاب ها و نحوه انتخاب بهترین گنجیاب است که متناسب با نیازهای شما باشد. در پایان، همچنین متوجه خواهید شد که شروع گنجیابی به عنوان یک سرگرمی، یک فعالیت سرگرم کننده و جالب برای انجام است.

 

گنجیاب چیست؟

 

یک فلزیاب به سادگی یک ابزار الکترونیکی قابل حمل است که زمین را به صورت مغناطیسی در جستجوی یک ماده فلزی حفر می کند. مردم معمولاً انواع و اقسام چیزهای مدفون در شن‌ها را پیدا می‌کنند، طلا، جواهرات، سکه‌ها یا آثار تاریخی. 

برخی از رایج ترین مکان هایی که مردم معمولاً برای این مواد شکار می کنند عبارتند از پارک ها، سواحل، زمین های کشاورزی و موارد دیگر. با این وجود، حتی پس از گذراندن ساعت های طولانی برای جستجوی گنج، بسیاری از مردم در نهایت انبوهی از زباله ها مواجه می شوند. برای جلوگیری از اتلاف وقت ، مهم است که گنجیابی را انتخاب کنید که توانایی تشخیص اینکه مواد گیر کرده زیر آن گنج است یا زباله است.

 

فلزیاب چگونه کار می کند؟

 

تئوری در مورد نحوه کار و عملکرد تمام فلزیاب ها بر اساس الکترومغناطیسی خالص و واکنش فلزات رسانا است. یک فلزیاب از شارژ باتری برای هدایت میدان مغناطیسی نافذی که زمین را حفر می کند استفاده می کند. در نتیجه، هر ماده فلزی پنهان در زمین از طریق مغناطیس شارژ می شود، که در نهایت یک سیگنال صوتی را به آشکارساز ارسال می کند. این دستگاه همچنین به گنج یاب اطلاع می دهد که چه نوع فلزی در زیر و طول یا عمق آن چقدر است (معمولاً در واحدهای سطح بالا).

اکثر فلزیاب ها می توانند مواد فلزی را که در عمق یک فوتی زیر سطح گیر کرده اند ردیابی کنند. انواع پیشرفته‌تر بسته به خاصیت آهنی و رسانایی خاص خود می‌توانند حتی بسیار عمیق‌تر نفوذ کنند. هدف از خواص رسانایی اثبات این است که چگونه یک فلز جریان الکتریکی را هدایت می کند و چگونه به میدان مغناطیسی دستگاه پاسخ می دهد. موادی مانند میخ و فویل در مقایسه با اقلامی مانند سکه ها و انگشترها ، خواص رسانایی متفاوتی دارند . به این ترتیب، آشکارساز به سادگی می تواند تشخیص دهد که آیا ماده فلزی گیر کرده در زیر زمین زباله است یا خیر.

هدف از خواص آهنی اندازه گیری مقدار آهن در یک ماده یا هدف فلزی است که تشخیص میزان قدرت جذب آن ماده خاص به آهنربا را آسان می کند. اغلب اوقات اهداف یا مواد فلزی با خاصیت آهنی معمولاً زباله هستند، بنابراین صرفاً بر اساس این تجزیه و تحلیل، نادیده گرفتن آنها برای جستجوگران گنج آسان تر می شود.

اجزای یک گنجیاب

تمام فلزیاب ها علیرغم مارک یا مدل خود دارای قطعات مشابه هستند. در زیر برخی از اجزای اصلی یک فلزیاب آورده شده است.

  • تثبیت کننده– در واقع این یک بازو بند است که هدف اصلی آن پشتیبانی از حرکت به جلو و عقب بر روی یک سطح است.
  • شفت– شفت به سادگی سیم پیچ جستجو را به جعبه کنترل دستگاه ها متصل می کند. معمولاً قابل تنظیم است، به این معنی که می توانید آن را به هر سطح ارتفاعی که می خواهید تغییر دهید
  • جعبه کنترل– این اساساً مغز آشکارساز است و از یک بلندگو، باتری، مدار، ریزپردازنده و برخی از کنترل ها تشکیل شده است. برخی از دستگاه ها ممکن است جک هدفون نیز داشته باشند.
  • سیم پیچ جستجو– و در نهایت، سیم پیچ جستجو جزء واقعی است که معمولاً ماده فلزی را در زیر زمین حس می کند.
 

عواملی که قبل از خرید گنجیاب باید در نظر گرفت

 

این ابزار را صرفاً به توصیه شخص دیگری خریداری نکنید، همچنین نباید دستگاه را تنها بر اساس نام تجاری و مدل آن خریداری کنید. امروزه گنجیاب ها ویژگی های جدیدتری را در خود دارند که برای کیفیت و نحوه عملکرد چنین ماشین هایی ضروری است. قبل از اینکه تصمیم به خرید این ابزار الکترونیکی بگیرید، مطمئن شوید که با در نظر گرفتن دقیق برخی از معدود عوامل ذکر شده در زیر، تصمیمی آگاهانه بگیرید.

 

قیمت گنجیاب

 

قیمت گنجیاب بسته به لوازم جانبی خاصی که دستگاه دارد، متفاوت است. هرچه یک دستگاه لوازم جانبی بیشتری حمل کند، قیمت آن ابزار خاص بالاتر است. اگر می خواهید ردیاب شما لوازم جانبی بیشتری مانند هدفون، ابزار حفاری یا کیف حمل داشته باشد، حداقل مطمئن شوید که بودجه مناسبی در اختیار دارید. همچنین مهم است که مطمئن شوید دستگاهی را خریداری می کنید که در درازمدت مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

 

استفاده در زمان خاص از گنجیاب

 

اگر می‌خواهید از این ابزار ساعت‌ها در هفته استفاده کنید، حداقل ابزاری با ویژگی‌های الکترونیکی اضافی بیشتر از ابزاری که فقط برای چند ساعت استفاده می‌کنید، دریافت کنید. هر چه دستگاه شما دارای ویژگی های بیشتری باشد، از استفاده از آشکارساز لذت بیشتری خواهید برد. همچنین استفاده از آن برای ساعات طولانی آسان و سرگرم کننده است!

 

محل استفاده از گنجیاب ها

آیا بیشتر در اطراف ساحل می چرخید یا در نزدیکی منبع آب پناه می گیرید؟ صرف نظر از نام تجاری، همه آشکارسازها دارای سیم پیچ جستجوی ضد آب هستند. این بدان معناست که به راحتی می توان جواهرات و سکه ها یا هر ماده فلزی دیگری را تقریباً از هر کجا شکار کرد – آب کم عمق، رودخانه، ساحل و غیره. با این وجود همه فلزیاب ها را نمی توان به طور کامل در زیر آب غوطه ور کرد، بنابراین قبل از سفارش حتماً ویژگی ها و استفاده از آن را بررسی کنید.

 

سطح مهارت استفاده از گنجیاب

 

سطح مهارت یک فرد در فلزیابی اهمیت زیادی دارد. اگر تجربه کافی ندارید، بهتر است با یک ابزار سطح پایه شروع کنید. حتی اگر همه ویژگی‌های پیشرفته را نداشته باشد، می‌توانید مطمئن باشید که مانند هر دستگاه دیگری، هر ماده فلزی پنهان شده در زیر آن را برمی‌دارد و حس می‌کند. فلزیاب های سطح مبتدی نیز به طور قابل توجهی ارزان تر هستند، در مقایسه با آن هایی که دارای ویژگی ها و پیشرفت های اضافی بیشتری هستند. حداقل این باعث می‌شود پول بیشتری به دست آورید، که عالی است!

فلزیاب هر روز بیشتر و بیشتر محبوب می شود. به غیر از شکار گنج و سایر مواد فلزی ارزشمند در زیر زمین، بسیاری فلزیابی را به عنوان یک سرگرمی سرگرم کننده و وسیله ای برای سرگرمی می دانند. هر زمان که می خواهید یک فلزیاب با کیفیت بالا که با سلیقه خاص شما و هدف مورد نظر شما مطابقت دارد، همیشه از این راهنما استفاده کنید. با این حال، اگر دستگاه را برای یک نوجوان یا یک نوجوان 10 ساله می‌خرید، مطمئن شوید که برای راحتی بیشتر، دنده کنترل صافی دارد.

بهترین فلزیاب در بازار

گنجیاب  ts8000به دلیل عملکرد عالی که آن را به عنوان اولین ردیاب طلا برای طلای طبیعی در جهان معرفی کرده است ، بهترین دستگاهی است که تا به حال برای تشخیص قطعات طلا در نظر گرفته شده است.

این دستگاه با تکنولوژی جستجوی جدید خود ZVT )انتقال ولتاژ صفر) ارائه می‌شود، عمق جستجوی بیشتر و حساسیت بالاتری را برای قطعات کوچک طلا نسبت به اکثر دستگاه‌ها ارائه می‌دهد.

GPZ 7000 From Minelab شامل فناوری‌های پیشرفته‌ای است که به یک کاوشگر طلا دستگاه قابل اعتمادی می‌دهد.

برای تشخیص طلا در همه زمین ها و شرایط زمین مانند زمین های سنگی یا خاک های شنی.

اسکنر سه بعدی گلد استار یک فلزیاب چند سیستمی و چند منظوره برای مصارف و کاربردهای متعدد برای جستجوگران مبتدی و حرفه ای و گنج یاب است.

این آخرین نسخه در سال 2022 از شرکت Mega Detection یک شرکت آلمانی متخصص در دستگاه های فلزیاب است که شامل آخرین فناوری ها و نوآوری ها در زمینه فلزیابی، اکتشاف طلا و کشف گنج باستان شناسی است.

Garrett AT MAX یک فلزیاب قدرتمند و همه کاره از Garrett است که کارایی بالاتر و عمق بیشتری را ارائه می دهد. Garrett AT MAX با استفاده از فناوری VLF با ویژگی های بهبود یافته و عملکرد بهبود یافته برای تشخیص طلا و سایر اهداف کار می کند. این دستگاه برای هر گنج یاب و جوینده طلای حرفه ای در تمام شرایط زمینی و زمینی یک وسیله توصیه شده است.

4- فلزیاب ضربه یک دستگاه ضربه یاب چند منظوره منحصر به فرد با کارایی بالا در شرایط و زمین های کاملا طبیعی است. IMPACT ظرف دو سال پس از انتشار، قابلیت ها و قابلیت اطمینان خود را از طریق تجربیات جستجوگران و از طریق داستان های موفقیت آمیز واقعی مانند کشف سکه ها، مجسمه ها و آثار باستانی توسط جستجوگران از کشورهای مختلف جهان به اثبات رساند.

ویژگی مهم دستگاه، فناوری Multi  Frequency است که ابتدا از طریق این دستگاه معرفی شد که امکان استفاده از یکی از سه فرکانس جستجوی موجود و جابه‌جایی بین آن‌ها هنگام جستجو را برای کشف اهداف مختلف در شرایط مختلف زمین فراهم می‌کند. .

علاوه بر این، فلزیاب ضربه ای دارای ویژگی ها و عملکردهای زیادی برای تسهیل کار جستجوگران و گنج یاب ها است، به عنوان مثال 12 حالت جستجوی مختلف برای برنامه های کاربردی تشخیص سفارشی، ویژگی شناسه دیجیتال هدف و ناآگاهی از محدوده خاصی از فلزات و همچنین لغو آهنگ های آهنی و صدای خاص به اضافه قیمت اقتصادی.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights