قانون-پیدا-کردن-گنج
دسته‌بندی نشده

قانون پيدا كردن گنج

داستان های بی شماری از گنج دفن شده وجود دارد، به عنوان مثال، اخیراً کشف عظیمی از مصنوعات رومی در لندن کشف شده است، اما عموم مردم از قوانین مربوط به گنجینه و به ویژه قوانین مربوط به اشیاء شسته شده در ساحل اطلاع کمی دارند. معمولاً به این دلیل که آنها در طول طوفان از یک کشتی خارج شده اند. در انگلستان و ولز، چنین یافته هایی توسط قانون گنج 1996 تنظیم می شود .

برای مشاهده مقاله بهترین فلزیاب اینجا کلیک کنید.

فهرست ها

کشتی های عرق شده نشانه گنج قانون نشانه گنج

 

اکیداً، هر اقلامی که از یک کشتی به ساحل می‌آیند، خواه غرق شده باشد یا نباشد، طبق قانون «غرق» محسوب می‌شود. این گونه کالاها متعلق به کسانی است که قبل از افتادن در دریا مالکیت آنها را داشته است. در صورتی که کالا در نتیجه غرق شدن کشتی شسته شود، باید ظرف 28 روز توسط شخص یافت کننده به گیرنده غرق اعلام شود. گیرنده ممکن است متعاقباً آنها را به یابنده بازگرداند (اگر مالک آن پیدا نشود). در غیر این صورت، دریافت کننده ممکن است پرداختی برای نجات کالا به یابنده پرداخت کند.

امروزه به دلیل وجود زیادی از تولید کنندگان فلزیاب در ایران پیدا کردن بهترین فلزیاب کاری سختی است به همین منظور باید شما در زمان خرید فلزیاب به یکسری نکات توجه کنید که در ایران مقاله به آن پرداخته ایم.

مجازات گزارش نکردن لاشه های کشتی کشف شده ؟ قانون نشانه گنج

 

گزارش نکردن اقلام لاشه کشف شده یک جرم کیفری است و نگهداری کالاهایی که به طور غیررسمی نجات یافته اند می تواند منجر به پیگرد قانونی برای سرقت شود.

 

موقعیت مربوط به گنج قانون نشانه گنج

 

موقعیت مربوط به گنج مدفون کاملاً متفاوت است.  اگر چیزی دفن شده پیدا شده باشد، عمدتاً از طلا یا نقره ساخته شده باشد و صاحبان یا وارثان آن ناشناس باشند، به عنوان «گنج» طبقه بندی می شود. در برخی موارد، الزامات قبل از سال 1996 مبنی بر اینکه چنین اقلامی باید به قصد بازیابی دفن می شدند، همچنان پابرجاست. 

 

کشف گنج باید به پزشکی قانونی محلی گزارش شود و عدم گزارش آن جرم است. همچنین لازم است هر گونه یافته را به مالک زمین گزارش کنید. پزشکی قانونی در مورد سرنوشت گنج تصمیم گیری می کند و در صورتی که یافته به عنوان گنج حکم شود، یابنده مستحق دریافت حق الزحمه یاب است. در چنین مواردی، مالکیت به تاج منتقل می شود.

گوهر باستان

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =

Verified by MonsterInsights